kliknite na tento link: https://programalf.com/alfik/index.html?lng=sk
1. zadajte heslo: ucimesadoma
2. kliknite na tlačidlo štart
3. vyberte si úlohy (interaktívne úlohy, oddychové pre rodičov)
V nasledujúcom pdf súbore sú obrázky, ktoré vyfarbite podľa legendy a spočítajte geometrické tvary.
Vyfarbite geometrický tvar, spojte líniou body, tak aby vznikol geometrický tvar v predlohe a na záver ho nakreslite. Súbor s tvarmi sa nachádza v nasledujúcom PDF súbore:
V nasledujúcom PDF súbore sa nachádza úloha v ktorej nakreslite geometrický tvar podľa vzoru.
Spoj_rovnake_pracovne_stroje.pdf
1. Kalendár
-vymenuj : ročné obdobie, mesiac, deň, dátum, počasie
-podobný kalendár si s pomocou môžeš vyrobiť aj doma J
2. Pravo-ľavá orientácia
-trénovanie pravo-ľavej orientácie na sebe
Hra: napr.
-chyť si pravé koleno pravou rukou
-chyť si ľavou rukou ľavé ucho
-chyť si pravou rukou ľavé ucho...
3. Geometrické tvary
Potrebuješ: čistý papier A4, farbičky
Zadanie:
-nakresli v pravom hornom rohu zelený trojuholník
-nakresli v ľavom dolnom rohu žltý kruh
-nakresli v ľavom dolnom rohu modrý obdĺžnik
-nakresli v pravom dolnom rohu červený štvorec
-nakresli v strede papiere hnedý trojuholník
4. Ľudská postava
Potrebuješ: čistý papier, farbičky
Zadanie: Nakresli ľudskú postavu napr. (seba maminu, ocka...), nezabudni na všetky detaily tváre: oko (mandľový tvar), mihálnice, obočie, nos, ústa, uši, vlasy)
5. Dom, strom, ja
Potrebuješ: čistý papier, farbičky
Zadanie: Nakresli dom, strom a seba v primeranej veľkosti.
Čo bude najväčšie?
Čo bude najmenšie?
6. Grafomotorický diktát
Potrebuješ: čistý papier, farbičky
Zadanie: Nakresli to, čo počuješ.
Kde bolo, tam bolo, na veľkom kopci stál dom. Dom mal dve okná, jedny dvere a komín z ktorého sa dymilo. Cez kopec tiekol potok. Vedľa potoka rástli štyri kvietky. Na pravej strane kopca rástol strom, na ktorom boli tri jabĺčka. Dve jabĺčka ležali tiež na zemi pod stromom.
7. Marec, mesiac kníh
-prečítajte si ľubovoľnú krátku rozprávku
- pomocou ilustrácie stručne reprodukovať obsah prečítaného príbehu, sústrediť sa na charakteristiku postáv a zmysluplné nadväzovanie udalostí deja.
8. Priestorová orientácia
Pomôcky: ľubovoľná hračka
Zadanie: Umiestniť predmet (hračku) podľa pokynov: hore, dolu, vpredu, vzadu, nad, pod, pred, za, medzi, na (čom, kom), v (čom), pravo, vľavo, v rohu, v strede (miestnosti...)
9. Viazanie šnúrok
-precvič si viazanie šnúrok
„Okolo základu“:
Rýchloviazanka:
... a môžeme si pri tom aj zarecitovať:
Jedna slučka, druhá slučka,
k tomu ešte malá kľučka,
utiahni to trošičku,
nech máš peknú mašličku.
Šablóna na viazanie šnúrok:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prehlbuj si poznatky o počte predmetov od 1-9
Prehlbuj_si_poznatky_o_pocte_predmetov.pdf
Pokračuj vo vytvorenej postupnosti
Pokracuj_vo_vytvorenej_postupnosti(1).pdf
Matematika - Nakresli do vagónikov geometrické tvary
vlacik-geometricke-tvary(1).pdf
Grafomotorika - slimák
Budeš potrebovať:
Podľa predlohy alebo vlastnej fantázie si navrhneš a nakreslíš obrázok, vystrihneš, vyplníš a po okrajoch zalepíš (ak ti rodičia pomôžu, môžeš skúsiť aj šitie J). Nezabudni pred lepením vložiť do spodnej časti stuhu alebo špagát.
Budeš potrebovať:
Podľa predlohy alebo vlastnej fantázie si nakreslíš alebo navrhneš zvieratko. Detaily ako uši, nohy, oči... vystrihneš a po zaschnutí namaľovanej nádoby, nalepíš. Dotvorené zvieratko môžeš použiť ako nádobu na farbičky, sladkosti, kvetináč, vázičku alebo na čokoľvek, čo ťa napadne. Prajeme tvorivé nápady J
Spoj obrázok so správnym tieňom
Zrakové vnímanie - Pospájaj rovnaké dvojice kvietkov
Grafomotorika - Dokresli obrázok
Porebujeme:
Dokresli slnko a vyfarbi.
V prvom rade si urobte dierky do vrchnáčikov. Ja som použila nástroj, ktorý môžete vidieť na obrázku. Netuším, ako sa volá. S ním to ide veľmi ľahko.
Následne si pospájajte kolesá pomocou špajdlí a slamiek. Slamky aj špajdle si upravte na potrebnú dĺžku. Špajdle musia byť dlhšie ako slamky, aby ste mohli na ne navliecť kolesá. Na špajdle navlečte slamky a aj kolesá.
Pripravené kolesá nalepte lepiacou páskou na kartónový obdĺžnik, ktorý bude predstavovať auto. Kolesá nedávajte tesne ku kartónu, aby sa mohli voľne a ľahko točiť.
Keď už máte autíčko hotové, je čas myslieť na pohon. Vložte do balónika slamku a priviažte ju šnúrkou, aby z balóna neunikal vzduch. Slamku s balónom prilepte lepiacou páskou na auto. Slamka musí pretŕčať z auta, aby ste mohli nafúknuť balónik.
A takto už vyzerá hotové autíčko pripravené na hranie. Stačí cez slamku trochu nafúkať balón, stlačte slamku, aby sa v ňom zadržal vzduch, položte autíčko na zem, pustite slamku a auto sa vám rozbehne obrovskou rýchlosťou cez celú izbu ߙ⠂alón nemusíte nafukovať veľa, lebo auto sa aj tak dá pohybu až vtedy, keď je balón nafúknutý len trošku.
A tu je video kde môžete vidieť výsledok :
V nasledujúcich pdf súboroch pod obrázkom sa nachádzajú obrázky, ktorým chýba polovica kresby.
Dokreslite ju.
súbor č. 1: symetricky_dokresli.pdf
súbor č. 2: symetricky_dokresli_2.pdf
----------------------------------------------------------------------------------------